Vastgoedplatform

Nieuws Nederland - Gepost op dinsdag, november 10, 2009 16:08 - Geen reacties

Starters gezocht

10
nov2009

Hoe verkoop je starters een woning? Niet alleen makelaars, ook woningcorporaties buigen zich over dit vraagstuk. Zo ook de Alliantie Amsterdam.

Die vroeg ons mee te denken. Ze waren van mening dat het ook anders moest kunnen dan te doen gebruikelijk in de corporatiewereld. En ze kregen gelijk. Nog nooit verkocht de Alliantie Amsterdam in zo’n korte tijd zoveel woningen. En dat in tijden van crisis.

Op zoek naar een nieuw omgeving
Binnen de visie van de Alliantie staan mensen centraal en niet de stenen, dit moest ook tot uiting komen in de campagne. Daarnaast realiseerden we ons dat starters niet alleen op zoek zijn naar een nieuwe woning, maar vooral ook naar een nieuwe omgeving.

In de buurt van een park, midden tussen de winkels, etc. De context is net zo belangrijk als de woning zelf. Zo ontstond de campagne ‘Ben op zoek … Vind je plek’. Om niet achter te blijven bij andere corporaties, hebben we een aantal verkoopacties als ‘vrij op naam’ in het concept verwerkt.

Geen gebouwen centraal
Daar waar andere corporaties in hun campagnes vooral gebouwen laten zien, staan in deze campagne portretten van starters centraal. Zes mannen en vrouwen, gefotografeerd op een Amsterdams dak met stad aan hun voeten. Personen waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Elk van hen is op zoek naar een nieuwe plek.

De portretten hebben we gekoppeld aan thema’s die symbool staan voor de verscheidenheid aan plekken in de stad. Thema’s als groene buurt, werelds wonen, levendige buurt, het dorp in de stad. Dit leverde tevens een nieuwe manier van online zoeken in een woningbestand op. Op benopzoek.nl kun je een eerste selectie in het aanbod maken op basis van een gekozen thema.

A0-posters
Toegespitst op starters hebben we, naast advertenties in gratis dagbladen, onder andere A0 posters op Amsterdamse metrostations, A3 posters in de tram, online bannering en een commercial in het openbaar vervoer en op AT5 ingezet. Doel was zoveel mogelijk starters naar benopzoek.nl te trekken.

De campagne loopt nu sinds half augustus en zal eind november worden afgerond. Zoals gezegd zijn de resultaten boven verwachting goed. Een frisse blik op communicatie kan dus heel effectief zijn.

Frederik Nysingh, werkt bij communicatiebureau ‘178 aardige ontwerpers’ te Amsterdam www.178.nl

Bron: Het Financieele Dagblad



Reacties plaatsen is niet mogelijk.

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld