Vastgoedplatform

Nieuws België - Gepost op donderdag, april 29, 2010 16:33 - Geen reacties

Maak kennis met het Belgisch paviljoen in Shanghai

29
apr2010

Het Belgisch paviljoen is, voor het eerst in de geschiedenis van de wereldtentoonstelling, gastheer voor Europa. Een gigantische hersencel staat centraal en symboliseert België als kruispunt van culturen en als kenniscentrum. Er is bovendien voldoende ruimte voorzien om ook andere troeven van ons land uit te spelen, die kaderen in onze bon vivant mentaliteit zoals bier, chocolade en diamanten.

België heeft het thema ‘Better City, Better Life’ toegepast door een paviljoen te bouwen dat gedeeltelijk uit recycleerbaar materiaal bestaat en waarvan het dak bedekt is met 1100 m² zonnepanelen. De buitenkant van het gebouw is sober maar binnenin bruist het dan weer van de actie en creativiteit. Dat is een mooie tegenstelling die België helemaal kenmerkt.

Rijdende vitrines
Beweging en actie staan centraal in het paviljoen. Tentoonstellingswanden hangen aan een railsysteem en maken zelf een wandeling door de open ruimte. Het illustreert de openheid van België ten opzichte van de rest van de wereld. Op een kleinere afgesloten marktplaats rijden ‘Globos’ rond. In feite zijn het rijdende vitrinekasten waarmee de verschillende gewesten hun trots kunnen etaleren. En dit alles in een kleurenpalet van verschillende warmere en koudere grijstinten die typisch zijn voor België.

Typische producten
De Belgische bon vivant mentaliteit komt tot uiting in de presentatie van enkele typische producten. In de ‘Chocolate Corner’ zullen per dag 20.000 pralines uitgedeeld worden. Eveneens het productieproces van chocolade wordt voor de bezoekers uit de doeken gedaan. In de ‘Diamond Corner’ is schittering troef. Er zullen edelstenen en juwelen worden tentoongesteld, geslepen en verkocht. Bovendien vallen er elke week diamanten te winnen.

De authentieke sfeer van een Belgisch café, jaren twintig tot vijftig, vind je terug in het Belgian Beer Café waar meer dan twintig Belgische bieren op de kaart staan. In het restaurant ‘Belgian Essence’ zullen twaalf sterrenchefs uit de verschillende provincies om beurten de Belgische gastronomie komen promoten.

Smurfen
Tot slot, de officiële mascotte van het Belgisch-Europese paviljoen zijn de Smurfen. Ze werden in de eerste plaats gekozen omwille van hun Belgische origine, wereldwijde bekendheid en grote populariteit in China. Ook leven ze in harmonie met de natuur, wat aansluit bij het thema van de expo. De wereldtentoonstelling loopt van 1 mei tot 31 oktober in Shanghai.

http://www.shanghaiexpo2010.be/

Bron: Het Laatste Nieuws



Reacties plaatsen is niet mogelijk.

Sponsors

Nieuws België - dec 27, 2012 16:11 - 4 Reacties

Vastgoedconsument beter beschermd in 2013

Meer In Nieuws België


Nieuws Nederland - apr 8, 2011 15:44 - 0 Reacties

Woningprijzen in Nederland blijven dalen

Meer In Nieuws Nederland


Nieuws Europa en Wereld - sep 5, 2012 10:59 - 0 Reacties

UGL gebruikt nieuwe merknaam voor vastgoeddiensten

Meer In Nieuws Europa en Wereld